1. No adoptar una didàctica rígida, sinó adaptada en cada cas a l'alumne, observant-lo constantment.
2. No oblidar l'origen concret de la Matemàtica ni els processos històrics de la seva evolució.
3. Presentar la Matemàtica com una unitat en relació amb la vida natural i social.
4. Graduar acuradament els plans d'abstracció.
5. Ensenyar guiant l'activitat creadora i descobridora de l'alumne.
6. Estimular aquesta activitat despertant interès directe i funcional vers l'objecte del coneixement.
7. Promoure en tot el possible l'autocorrecció.
8. Aconseguir un cert mestratge en les solucions abans d'automatitzar-les.
9. Tenir cura que l'expressió de l'alumne sigui traducció fidel del seu pensament.
10. Procurar a qualsevol alumne èxits que evitin la seva desmoralització.
Professor Pere Puig Adam (1955)
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada