diumenge, d’octubre 24, 2004

Decàleg de l’Educació Matemàtica (Pere Puig Adam)

1. No adoptar una didàctica rígida, sinó adaptada en cada cas a l'alumne, observant-lo constantment.

2. No oblidar l'origen concret de la Matemàtica ni els processos històrics de la seva evolució.

3. Presentar la Matemàtica com una unitat en relació amb la vida natural i social.

4. Graduar acuradament els plans d'abstracció.

5. Ensenyar guiant l'activitat creadora i descobridora de l'alumne.

6. Estimular aquesta activitat despertant interès directe i funcional vers l'objecte del coneixement.

7. Promoure en tot el possible l'autocorrecció.

8. Aconseguir un cert mestratge en les solucions abans d'automatitzar-les.

9. Tenir cura que l'expressió de l'alumne sigui traducció fidel del seu pensament.

10. Procurar a qualsevol alumne èxits que evitin la seva desmoralització.

Professor Pere Puig Adam (1955)